خانه » استخدام در استان خراسان جنوبی » صدور ۲ هزار مجوز مشاغل خانگی در خراسان جنوبی صادر شد

صدور ۲ هزار مجوز مشاغل خانگی در خراسان جنوبی صادر شد

متن آگهی:

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته یک هزار و ۹۳۹ مجوز مشاغل خانگی در استان ایجاد شده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمد سنجری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگر بخواهیم نرخ بیکاری در استان کمتر شود باید افراد مهارت داشته باشند و بدون مهارت نمی‌توان نرخ بیکاری را کاهش داد.
وی با بیان اینکه در استان ۱۱ مرکز کاریابی فعال است، افزود: از این تعداد مرکز کاریابی ۴ مرکز در بیرجند و بقیه در شهرستان‌ها هستند و در سال گذشته ۶ هزار و ۷۵۴ نفر در این مراکز کاریابی ثبت نام کردند که ۸۹ درصد از جویندگان کار مرد و ۱۱ درصد خانم و ۹۱ درصد از قشر جوان هستند.
سنجری با اشاره به میزان مهارت جویندگان کار در استان تصریح کرد: همچنین ۳۸ درصد جویندگان کار دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم به بالا هستند و ۵۲ درصد این جویندگان فاقد هرگونه مهارتی هستند.
وی اظهار داشت: سال گذشته ۹ هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی در بنگاه‌های اقتصادی استان ایجاد شده و ۲ هزار و ۵۹۷ نفر به این بنگاه‌ها معرفی شدند و همچنین در این مدت ۵۰۳ نفر از کارفرمایان استان موفق به استفاده از تخفیف بیمه شدند و از محل این تخفیفات ۷۹۳ کارگر نیز توانستند مشغول کار شوند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: سال گذشته در استان ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خرد و کارآفرین وجود داشته که قرض الحسنه بوده و امید است تا پایان سال ۵۸ درصد اعتبارات جذب شود.
سنجری یادآور شد: همچنین صادرات تعاونی‌های این سازمان در سال گذشته ۸ هزار دلار بوده که نسبت به سال ۹۳ رشد بسیار خوبی داشته است و در این مدت ۲۴ مورد همایش‌های ترویجی در استان نیز برگزار شده است.
وی با اشاره به حوزه اجتماعی افزود: در سال ۹۴ برای ۶ هزار و ۵۷۴ نفر از کارگران شاغل شرایط استفاده از بیمه درمان فراهم شد و همچنین ۲۸ کارگاه آسیب‌های اجتماعی نیز وجود داشته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به برنامه‌های هفته کار و کارگر بیان کرد: غبارروبی مزار شهدا و دیدار با خانواده شهدای کارگر، برگزاری مسابقات ورزشی، برگزاری کارگاه‌های آموزش کارآفرینی و دیدار با ائمه جمعه و مسئولان استان از برنامه‌های این هفته است.
سنجری خاطرنشان کرد: همچنین برگزاری مسابقات مقاله نویسی با محوریت نقش کارگران در تحقق جامعه، دیدار مسئولان با بنگاه‌های و شرکت‌ها، برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، سخنرانی مدیران قبل از نماز جمعه، حضور کارگران در نماز جمعه و تجلیل از کارگران نمونه استان از دیگر برنامه‌های هفته کار و کارگر است.
وی اظهار داشت: محور و تمرکز اصلی برنامه‌های وزارتخانه حول محور توانمندسازی نیروی انسانی است و عمده محورهای وزارت خانه بحث توانمندسازی، ترویج فرهنگ کار و ارتقای بهره بری در سیاست‌های اقتصادی است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته طرح غربالگری در استان انجام شد و بیش از ۵۰۰ نفر ورزشکار در حوزه کارگری شناسایی شدند و همچنین بیش از ۱۵ تیم ورزشی در سطح استان برای شرکت در مسابقات ورزشی سطح کشور  و ۳ نفر از قاریان به مسابقات ملی اعزام شدند و رتبه کسب کردند.

کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.