خانه » اطلاعیه های مهم » سرپیچی برخی شرکتهای تابعه نفت از دستور استخدامی دولت

سرپیچی برخی شرکتهای تابعه نفت از دستور استخدامی دولت

متن آگهی:

سرپیچی برخی شرکتهای تابعه نفت از دستور استخدامی دولت
در حالی که وزارت نفت کمتر از سه ماه مهلت برای استخدام قبول شدگان آزمون نفت دارد، برخی از شرکتهای تابعه این وزارتخانه از اجرای حکم معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور سرباز می زنند.
به گزارش تسنیم، اردیبهشت سال ۹۲ شرکت ملی نفت ایران پیرو اطلاعیه سراسری قبلی این شرکت، اقدام به برگزاری آزمون استخدامی کرد.
نتایج اولیه این آزمون با تأخیر فراوان اعلام شد و پاییز، زمان انجام مصاحبه پذیرفته شدگان تعیین شد. یک ماه پس از برگزاری مصاحبه قرار بود از چهارهزار داوطلب پذیرفته شده نیمی به‌عنوان پذیرفته شده نهایی انتخاب شوند اما علی‌رغم اطلاعیه‌های مداوم شرکت ملی نفت و وزارت نفت مبنی بر تعیین تکلیف این افراد هیچ اقدامی صورت نگرفت.
همین موضوع موجب شد که داوطلبان با تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی و نوشتن نامه‌های سرگشاده به مسئولان خواستار روشن شدن وضعیتشان شوند، بر همین اساس نیز حمید رسایی؛ عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از وزیر نفت دعوت کرد تا در این باره پاسخگو باشد.
اما پیش از ارائه توضیحات بیژن نامدار زنگنه درباره تعیین تکلیف این تعداد داوطلب به نمایندگان مجلس، شرکت ملی نفت با صدور اطلاعیه‌ای نتایج آزمون استخدامی سال ۱۳۹۲ را اعلام کرد.
اگرچه طبق اعلام قبلی قرار بود دو هزار و ۶۷۶ نفر از شرکت کنندگان جذب شوند اما وزارت نفت حد نصاب مصاحبه و شایستگی را از ۴۰ به ۶۵ درصد افزایش داد که با این کار حدود ۱۷۰۰ نفر از پذیرفته شدگان از استخدام بازمانده‌اند. این در حالی است که طبق قوانین استخدام دولتی و به‌صورت خاص قوانین وزارت نفت، حدنصاب نمره ۴۰ از ۱۰۰ است.همین امر نیز موجب شد که قبول شدگان این آزمون دوباره مقابل شرکت ملی نفت ایران و مجلس تجمع کنند.
به ظاهر با رایزنی های صورت گرفته میان کمیسیون انرژی مجلس و وزارت نفت مشکل شرکت کنندگان در آزمون استخدامی نفت حل شد؛ در واقع توافق شد، قبول شدگان در آزمون استخدامی به‌تدریج و در طی یک سال استخدام شرکت ملی نفت ایران درآیند.
به گفته علی مروی؛ رئیس کمیسیون انرژی مجلس طبق نامه معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور به معاون سرمایه انسانی وزارت نفت مقرر شد تا از تاریخ ۱۸ آبان سال جاری به مدت یک سال مراحل اداری، جذب و اشتغال به کار دو هزار و ۶۷۶ نفری که در آزمون پذیرفته شده بودند، انجام شود.
این در حالیست که کمتر از سه ماه مانده به اتمام این زمان و هنوز تعداد زیادی از قبول شدگان آزمون استخدامی شرکت ملی نفت جذب نشده اند.
در همین زمینه یکی از قبول شدگان به تسنیم گفت: موقع ثبت نام اعلام شد که مرداد ۹۲ قبول شدگان به کار مشغول می شوند ولی الان مرداد ۹۴ است هنوز خبری استخدام نیست.
وی ادامه داد: البته تعداد اندکی از قبول شدگان جذب شدند امام اکثر افراد به خصوص کاردانی ها که نزدیک ۷۰ درصد کل قبول شده ها هستند کاملا بلاتکلیف هستند.
او گفت: مدیریت منابع انسانی شرکت ملی نفت اعلام کرده است که اسامی را برای شرکت های مربوطه ارسال کرده است اما شرکتها تابعه مدعی هستند که اسامی به دستشان نرسده است.
کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.