خانه » اطلاعیه های مهم » خطر ریزش نیروی شاغل در بنگاه‎ها

خطر ریزش نیروی شاغل در بنگاه‎ها

متن آگهی:

خطر ریزش نیروی شاغل در بنگاه‎ها
معاون وزیر کار با تاکید بر لزوم حفظ اشتغال موجود در بازار کار و ایجاد اشتغال جدید، گفت: اگر برای بازار کار سیاست‎گذاری نشود، امکان ریزش نیرو وجود دارد.
به گزارش خبرگزاری مهر، محمد امین سازگارنژاد با اعلام اینکه حدود ۳۰ دستگاه در کشور آموزش‌های غیررسمی مهارت شغلی ارائه می کنند گفت: یکی از کلید واژه‌های مهم اقتصاد مقاومتی، مهارت آموزی است.
معاون وزیر کار اظهارداشت: در بحث اقتصاد مقاومتی و اشتغال یکی از کلید واژه های مهم، مهارت آموزی است که نیاز است آموزش غیررسمی به عنوان یک ضرورت و به صورت ملی دیده شود و هر دستگاهی که بخواهد در این آموزش ها ورود کند باید با اخذ مجوز و تحت نظارت یک سازمان ملی که متولی اصلی است، آموزش ها را انجام دهد.
وی با تاکید بر اینکه شورای عالی اداری، آموزش های مهارت غیررسمی را ساماندهی کند اظهارداشت: اقتصاد مقاومتی نیازمند توجه ویژه به ساماندهی مهارت آموزی در کشور است. وی افزود: حدود ۳۰ دستگاه در کشور آموزش های مهارتی غیررسمی انجام می دهند که برخی صلاحیت حرفه ای و مجوز لازم را ندارند و باید با کمک شورای عالی اداری از این کار جلوگیری کرد.
سازگارنژاد با اشاره به ماموریت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و وضعیت اشتغال، خواستار طراحی مجدد ساختار سازمان و اساسنامه آن و منطبق با شرایط روز به کمک توان کارشناسی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و دیگر نهادها و تصویب آن در مراجع ذیصلاح شد.
وی اظهار امیدواری کرد سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان یک سازمان ملی و توانمند برای هدایت، نظارت و سیاستگذاری در حوزه آموزش های مهارتی عمل کند و وظیفه اجرای آموزش را به بخش غیردولتی بسپارد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه تصریح کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با توجه به سابقه، تجربه، توانمندی و گستردگی می تواند به عنوان متولی آموزش های مهارتی در کشور عمل کند و در صورت ایجاد بسترهای مناسب در طول برنامه ششم اجرای آموزش های مهارتی می تواند به طور کامل به بخش غیردولتی سپرده شود و این سازمان فقط سیاستگذاری و نظارت را انجام داده و اعتبارات و تسهیلات به بخش غیر دولتی سوق یابد.
این مقام مسئول در وزارت کار با تاکید بر اینکه ۲۵ صدم درصد اعتبار ملی صرف آموزش های مهارتی می شود افزود: برای کار آموزی افراد، نیاز به هزینه است و  باید برای استفاده بهتر از آموزش های مهارتی در کشور از تجربه جهانی استفاده کرد.
وی تاکید کرد: با توجه به تحولات اجتماعی و اقتصادی در بازار کار، رویکرد آموزش های فنی و حرفه ای در کشور باید تغییر کند و بازار، صاحبان صنایع، معادن، بنگاه های اقتصادی و آنهایی که ذینفع واقعی هستند باید متولی این کار باشند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه یکی از اهداف این وزارتخانه در برنامه ششم توسعه را ارائه آموزش های جدید به افراد جویای کار و متقاضیان بیان کرد. حفظ اشتغال پایدار در بازار منوط به تفاهم، تعامل و درک متقابل است و از نظر این وزارتخانه حفظ نیرو در بازار کار مهم و نیاز به همت جمعی دارد.
به گفته سازگارنژاد، اگر برای بازار کار سیاست گذاری نشود امکان ریزش نیرو وجود دارد. کاری که مردم می توانند انجام دهند، وزارت تعاون، کار و رفاه از انجام آن پرهیز می کند چون هدف جدی این سازمان پرهیز از موازی کاری است.
وی یکی از دغدغه های اصلی سازمان خود را حفظ اشتغال موجود در بازار کار و ایجاد اشتغال جدید بیان کرد و گفت: باید این دغدغه ملی به فرصت تبدیل شود. خروج افراد از بازار کار یک دغدغه است و ضرورت دارد برای پایداری شغل تلاش کنیم.
 منبع : بازار کار
۲۸
کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.