خانه » استخدام در استان خراسان رضوی » خراسان رضوی به ۱۰۵۰۰۰ شغل احتیاج دارد

خراسان رضوی به ۱۰۵۰۰۰ شغل احتیاج دارد

متن آگهی:

منطقه خراسان، علیرضا رشیدیان شب گذشته ۲۰ تیرماه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان که در ساختمان شهدای استانداری برگزار شد، با بیان اینکه تمام اقدامات باید براساس اقتصاد مقاومتی باشد، عنوان کرد: براساس امکانات، اعتبارات، نیرو و اولویت بندی انجام شده و از همه مهم‌تر شرایط اقلیمی استان اهداف کلی تعیین و اشتغال، تولید و کسب ثروت عوامل موثر در تقدم و تاخر طرح‌های پیشنهادی سازمان‌ها در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه باید به دنبال جذب اعتبارات از دستگاه‌های ملی باشیم، تصریح کرد: همه ساله مقداری از بودجه کشور در وزارت‌خانه‌ها باقی می‌ماند که با پیگیری درست و به موقع باید سهم مناسب‌تری برای پروژه‌های استانی کسب کنیم.
رشیدیان جذب سرمایه‌گزار داخلی و خارجی را برای اجرای پروژه‌ها ضروری دانست و خاطرنشان کرد: برای کسب تسهیلات نیز باید از تغییرات ایجاد شده در سیستم بانکی نهایت استفاده را کرد و نحوه ساماندهی و تجهیز نیز به همراه طرح‌ها پیوست شود.
وی با بیان اینکه استان به ۱۰۵ هزار شغل احتیاج دارد، گفت: در سال گذشته با کمک تمام دستگاه‌ها ۲۷ هزار شغل به شغل‌های ثبت شده استان اضافه شد امانرخ بیکاری از ۱۰.۷ درصد به ۱۳.۴ درصد افزایش یافت که دلیل آن هماهنگ نبودن تعداد متقاضیان کار با میزان شغل‌های موجود بود.
استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه در سال ۱۴۰۵ باید نرخ بیکاری به پنج درصد برسد، عنوان کرد: اشکال اساسی موجود در شرایط فعلی ایجاد اشتغال موثر است که براساس مطالعات آمایش سرزمینی و مزیت‌هایی که توان خلق آن در استان وجود دارد ضرورت تشکیل کانون‌های کارآفرینی مطرح می‌شود که در آن هر سه بخش دولتی، خصوصی و دانشگاهی باید با هم همکاری کنند.
وی دو شهرستان نیشابور و گناباد را در دستور کار اولیه استان قرار داد و تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های کارشناسی و ایجاد اشتغال در جهت مناسب استفاده کنیم تا اهمیت آن در استفاده از ایده‌ها، تخصص‌ها و حمایت از کارآفرینی نمایان شود.
رشیدیان با اشاره به اینکه در مجموع ۲۰ جلسه ستاد اقتصاد مقاوتی در استان تشکیل شده است، اظهار کرد: در این مدت ستاد در خصوص تامین طرح‌های مالی تولید، زیرساخت سازی فولاد، صادرات طلا، کاهش مدت زمان صادرات و… اقدامات مفیدی انجام داده است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در بحث واحدهای صنعتی استان کارهای خوبی انجام شده که از حدود ۵۷ هزار واحد صنعتی، ۳۶۷ واحد متوسط و ۲۸۵ واحد بزرگ دارای مشکل بوده و ۱۳۹ واحدی که تحت تملک بانک بودند با همکاری دو بانک ملی و سپه آمادگی بازگردانده شدن به صاحبانان اصلی خود را پیدا کردند.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه تنها ۵۷ واحد از ۱۳۹ واحد فعال نیست، گفت: واحدهای کوچک و متوسط درحال ساخت که بیش از هفت هزار مورد بوده و ۸۶۶ مورد آن در داخل شهرک‌های صنعتی قرار دارد حدود ۲۶۶ موردآن پیشرفت بالای ۶۰ درصد داشته‌اند.
وی در خصوص بحث عارضه‌یابی در صنایع نیز اظهار کرد: با وجود کارشناس‌های زبده و بررسی‌های انجام شده در بخش‌های مدیریتی، بازرگانی، تکنولوژی، منابع، مواد اولیه و تسهیلات تشکیل کمیته عارضه‌یابی ضروری است.
رشیدیان در ادامه تصریح کرد: برقی شدن قطار مشهد-تهران حدود ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ریالی و ۱۰۰ میلیون یورو تسهیلات ارزی، نیروگاه راشد تربت حیدریه ۱۱ میلیارد تومان و نیروگاه ۵۰ مگاواتی توده نشتیفان با ۹۰ میلیون دلار سرمایه که حدود ۹۰ درصد آن را بانک‌ها تقبل کرده‌اند در دست اقدام هستند.
وی با اشاره به اینکه پنج پروژه اقتصادی تولیدی استان با محوریت بخش خصوصی با ۳۷۷ میلیون دلار تصویب شده است، عنوان کرد: در سال گذشته حدود ۴۱۰ میلیون دلار و در سه ماهه سال جاری نیز ۵۴ میلیون دلار سرمایه جذب شده که برای کل پروژه‌های کوچک و متوسط استان است.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ۱۲۸۰ واحد به صورت کلی از این بودجه استفاده می‌کنند، گفت:از این تعداد ۵۹۰ واحد صنعتی، ۶۹۰ واحد جهاد کشاورزی بوده که سهم صنعت برای ۳۰۷ واحد ۵۹۶ میلیارد تومان بوده است.
وی با اشاره به اینکه نرخ تسهیلات سود بانکی به ۱۸ درصد رسیده است، بیان کرد: امیدواریم بانک‌ها سریع‌تر پرداخت‌های خود را اجرایی کرده تا سهم ۱۶ هزار میلیاردی استان جذب شود و با توجه به اینکه این میزان سهم حداقلی استان است با اجرای درست طرح‌ها بودجه‌های بیشتری به سمت استان سرازیر می‌شود.
رشیدیان ملاک هر دستورالعملی را اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: امیدواریم با همکاری بخش خصوصی و مراکز دانش بنیان مزیت‌های استان تبدیل به فرصت شغلی شود.
با کاهش زنجیره‌سازی تعداد طلبکاران موسسه میزان به شش هزار نفر می‌رسد
وی در خصوص موسسه میزان نیز گفت: ۵۱ سند با پیگیری‌های انجام شده توسط بانک صادارت آزاد و ۱۴۰ میلیارد تومان فراهم شد و بانک مرکزی نیز با کاهش زنجیره‌سازی از ۳۰ به ۲۰ درصد ۱۱۰ میلیارد تومان آزاد خواهد کرد که از ۴۱ هزار نفر سرمایه‌گزار ۳۵ هزار نفر خارج شده و شش هزار نفر باقی مانده نیز عمده مطالباتشان به پدیده برمی‌گردد.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه عوض شدن مدیر بانک صادرات باعث کند شدن کارها شده است، عنوان کرد: در بحث پدیده نیز میزان قیمت سهام مشخص شد اما تمام تلاش هیئت مدیره پدیده این است که در فرابورس اتاقی ایجاد کنند تا سهام‌داران از بن بست خارج شوند.

کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.