خانه » دسته‌بندی نشده » حداقل حقوق دریافتی پرستاران ۲ میلیون تومان تعیین شد

حداقل حقوق دریافتی پرستاران ۲ میلیون تومان تعیین شد

متن آگهی:

تهران-ایرنا- معاون پرستاری وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: حداقل حقوق دریافتی پرستاران براساس بخشنامه های ابلاغی، ۲ میلیون تومان تعیین شد و در حکم کارگزینی آنان نباید کمتر از این میزان لحاظ شود.
به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا، محمد میرزابیگی، روز دوشنبه در نشست خبری افزود: میزان کارانه پرستاران نیز در دولت یازدهم به طور میانگین سه برابر افزایش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: قبل از این دوره وزارت بهداشت، سهم کارکنان غیرپزشک از کارانه در مراکز درمانی و بیمارستان های معدودی ۵ / ۲۲ درصد و این سهم در اغلب مراکز ، کمتر از این میزان بود که الان به ٢٧ درصد و مجموعا (با در نظر گرفتن نیروهای اورژانس) به ٢٩درصد رسیده است.
معاون وزیر بهداشت افزود: با توجه به بخشنامه ابلاغی برای احقاق حقوق کادر پرستاری، تیمی را برای بازرسی از بیمارستان های خصوصی تشکیل دادیم که تاکنون حدود ١٢ بیمارستان را بررسی کرده اند و وقتی بازرسی ها به ٣٠ بیمارستان برسد، بخشنامه و توصیه هایی را انجام خواهیم داد و نظارت بر اجرای آیین نامه های ابلاغی ادامه دارد.
وی با اشاره به ایجاد پایون های پرستاری در بیمارستان های کشور خاطرنشان کرد: برای ایجاد و نوسازی این پایون ها اواخر سال گذشته ۶۴۰ میلیارد تومان اعتبار پرداخت شد.

**آزمون استخدام وزارت بهداشت در آبان ماه
وی اظهار کرد: آزمون استخدام حدود ۱۶ هزار تن در وزارت بهداشت که حدود ۱۱ هزار تن از آنان پرستارند نیز آبان برگزار می شود.

**صدا زدن بیمار با شماره تخت ، بد است
میرزابیگی از اجرای روش پرداخت case methodدر بیمارستان ها خبر داد و اظهار امیدواری کرد که با اجرای این برنامه کیفیت خدمات مراقبتی پرستاران افزایش یابد.
این مقام مسئول در وزارت بهداشت ، تاکید کرد: باید احترام بیمار در بیمارستان حفظ شود، این، بد است که بیمار را با شماره تخت صدا بزنیم و بیمار، پرستار خود را نشناسد، برای رفع این مساله روش case method برای حفظ کرامت و توجه به افراد بیمار در بیمارستان ها ابلاغ شد و امیدواریم مردم با اجرای این روش خدمت با کیفیت و خوبی را دریافت کنند.

**۲۹۵ هزار پرستار کم داریم
میرزابیگی با اشاره به کمبود ۲۹۵ هزار پرستار در کشور ادامه داد: برای جبران این کمبود از ابتدای طرح تحول سلامت تاکنون ۱۶ هزار پرستار در بیمارستان های دولتی به کار گرفته شدند که از این تعداد ۹ هزار تن برای افزایش بار مراجعات و هفت هزار تن برای فعالیت در بخش های بیمارستانی در نظر گرفته شده اند.
وی اضافه کرد: تعداد چهار هزار پرستار بر اساس آیین نامه کار دانشجویی و هفت هزار و ۵٠٠ تن نیز از طریق طرح و تداوم طرح پرستاری به کار گرفته شدند؛ ضمن اینکه تعداد پنج هزارتن نیز از طریق جایگزینی مرخصی زایمان به صورت موقت در مراکز درمانی به کار گرفته شدند.

**ابلاغ آیین نامه مراقبت در منزل
معاون پرستاری وزیر بهداشت ادامه داد: یکی از مشکلات مردم، خدمات مورد نیاز بیماران مزمن است که اگر بخواهند برای هر موردی به بیمارستان مراجعه کنند، هم بسیار سخت و طاقت فرساست و هم بیمارستان شلوغ تر می شوند در نتیجه به مدل مراقبت در منزل رسیدیم.
وی گفت: بیمارستان ها با ابلاغ آیین نامه مراقبت در منزل می توانند با مراکز ارائه خدمت در منزل ارتباط بگیرند و بیماران مزمن را به این مراکز بسپارند. دانشگاه های علوم پزشکی در سراسر کشور می توانند مجوز این مراکز را صادر کنند و پرستاران و از جمله بازنشستگان حرفه پرستاری بر اساس آیین نامه ابلاغی می توانند در این مراکز را فعال کنند.
میرزابیگی ادامه داد: فقط تعرفه این خدمات باقیمانده است که در دستور کار شورای عالی بیمه قرار است و در اولین جلسه این شورا بررسی می شود.

**حدود ۱۲ هزار دانشجوی پرستاری از سال دیگر دانش آموخته می شوند
میرزابیگی با اشاره به ۲ برابر شدن ظرفیت پذیرش دانشکده های پرستاری گفت: از سال آینده شاهد دانش آموختگی ١١ تا ١٢ هزار پرستار خواهیم بود در حالی که تا قبل از این، هر سال ، حدود پنج هزار دانش آموخته پرستاری در سال داشتیم.
معاون وزیر بهداشت همچنین از ابلاغ آیین نامه هیات علمی بالینی پرستاری به منظور بالینی سازی آموزش پرستاری خبر داد.

**آیین نامه پرستاری تخصصی ابلاغ می شود
میرزابیگی در ادامه از تدوین و ابلاغ آیین نامه پرستار پرکتیشنر (پرستار تخصصی) خبر داد و گفت: آیین نامه تربیت پرستار پرکتیشنر (تخصصی) نیز ابلاغ می شود.
وی درباره این پرستاران اینگونه توضیح داد که این افراد، پرستارانی هستند که حداقل مدرک کارشناسی را دارند و می توانند آموزش های مختلف تخصصی را در حوزه های مختلف تخصصی مانند دیالیز، پرستاری سالمندی یا حوزه های دیگر ببینند.
وی اظهار کرد:سازمان نظام پرستاری در حال بررسی این موضوع است که ببینیم چه تعداد دوره پرستاری تخصصی در کشور می توانیم برگزار کنیم و برای تربیت این پرستاران چه نیازهایی داریم.
معاون وزیر بهداشت همچنین از ابلاغ آ یین نامه مراقبت در منزل خبر داد و گفت: با اجرای آیین نامه یاد شده، خدمات پرستاری و مراقبت در منزل ساماندهی می شود.
میرزابیگی همچنین به تربیت نیروهای کمک پرستار یکساله هم اشاره کرد و افزود: با توجه به نیاز بیماران به دریافت خدمات غیر حرفه ای، بیش از ۱۰ هزار تن در یک دوره یکساله، آموزش مهارتی و غیر حرفه ای را برای ارائه این خدمات گذارنده اند و قرار است به تدریج با گذراندن آزمون کتبی و مهارتی( که به روش آسکی) برگزار می شود، وارد بیمارستان ها شوند.
میرزابیگی تصریح کرد: نیاز کشور، بکارگیری یک نیروی کمک پرستار یکساله به ازای هر چهار پرستار است که فعلا با پایان یافتن دوره یکساله این گروه، تعدادی از این افراد در صورت گذراندن آزمون برای کار وارد بیمارستان ها می شوند.

کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.