خانه » اطلاعیه های مهم » جزئیات برنامه‌های وزارت علوم برای جذب دانش‌آموختگان دانشگاهی در صنعت

جزئیات برنامه‌های وزارت علوم برای جذب دانش‌آموختگان دانشگاهی در صنعت

متن آگهی:

جزئیات برنامه‌های وزارت علوم برای جذب دانش‌آموختگان دانشگاهی در صنعت
مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به برنامه‌های تشویقی این وزارتخانه برای جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در بخش‌های صنعتی گفت: امسال تعداد ۲۰ نفر از فارغ‌التحصیلان دکتری جذب دوره‌های فرصت مطالعاتی داخل شده‌اند و از ۵۰۰ پایان‌نامه دانشجویی هم حمایت شده است.
دکتر فرهاد گلستانی فرد در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایسنا با اشاره به برگزاری همایش‌هایی در زمینه ارتباط دانشگاه با صنعت افزود: این همایش‌ها با همکاری وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت برگزار می‌شود که اولین همایش روز شنبه در تبریز برگزار شد.
وی برگزاری این همایش‌ها را در راستای آشنایی دانشگاه‌ها و صاحبان صنایع از تفاهم‌نامه‌های امضا شده میان وزارتخانه‌های علوم و صنعت ذکر و اظهار کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه‌ها تسهیلاتی چون فرصت مطالعاتی داخل،‌ حمایت از پایان‌نامه‌های دوره‌های تحصیلات تکمیلی و طرح پسادکتری صنعتی برای فارغ التحصیلان دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری در نظر گرفته شده است.
گلستانی فرد با بیان این که تسهیلات پسادکتری برای آمادگی فارغ‌التحصیلان قبل از استخدام در دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده است، ادامه داد: بسیاری از زیر مجموعه‌های مخاطب این تفاهم‌نامه‌ها با مزایای این تسهیلات آشنایی ندارند از این رو در این همایش‌ها در این خصوص بحث و بررسی خواهد شد.
مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم با بیان این که در اولین همایش که در تبریز برگزار شد استقبال خوبی از سوی بخش صنعت از این تسهیلات صورت گرفت ادامه داد: در این همایش اولین قرار داد فرصت مطالعاتی داخل میان دانشگاه سهند تبریز و شرکت پالایش نفت تبریز به مدت یک سال منعقد شد.
وی با اشاره به برگزاری دومین همایش ارتباط دانشگاه با صنعت در روز یکشنبه ۱۸ مهرماه در کرمان گفت: در این همایش نیز درصدد آشنا کردن بخش‌های دانشگاهی و صنعتی با این تسهیلات بودیم.
گلستانی فرد با اشاره به نقش وزارت علوم در عملیاتی کردن این تسهیلات گفت: وزارت علوم تسهیلات و امتیازاتی در این زمینه در نظر گرفته است تا بتوانیم طی دو تا سه سال آینده تعداد بیشتری از اساتید را جذب این دوره‌ها کنیم.
وی اضافه کرد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته درصدد هستیم که در سال جاری تعداد ۲۰ نفر از فارغ التحصیلان دکتری ، جذب دوره‌های فرصت مطالعاتی داخل شوند؛ ضمن آن که از ۵۰۰ پایان‌نامه دانشجویی نیز حمایت به عمل آید.
گلستانی فرد با اشاره به عدم معرفی افراد واجد شرایط از سوی برخی دانشگاه‌ها به بخش صنعت برای استفاده از تسهیلات فرصت مطالعاتی داخل و یا تسهیلات پسا دکتری گفت: برای استقبال هر چه بیشتر دانشگاه‌ها از این طرح نیاز است تا بخش صنعت نیازمندی‌های خود را اعلام کند تا بر اساس این اعلام، اقدامات لازم صورت گیرد. تاکنون برخی از صنایع نیازهای تخصصی خود را اعلام کرده‌اند که امیدواریم با برگزاری این همایش‌ها زمینه مناسبی برای جذب متخصصان دانشگاهی در بخش صنایع فراهم شود.
وی در عین حال با بیان این که آغاز هر طرحی در کشور با سختی‌هایی همراه است، اضافه کرد: در حال حاضر تعداد زیادی دانشجو در کشور داریم که به دلیل نبود تسهیلات جذب بخش‌های صنعتی نمی‌شوند که با برگزاری این همایش‌ها و ایجاد تعاملات بیشتر میان دانشگاه‌ها و بخش‌های صنعتی زمینه‌های مساعدی برای جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی فراهم می‌شود.
 منبع بازار کار
کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.