خانه » اطلاعیه های مهم » ایجاد ۶۰۰ هزار شغل و افزایش ۲٫۶ درصدی رشد اقتصادی، دو دستاورد مهم قراردادهای جدید نفتی

ایجاد ۶۰۰ هزار شغل و افزایش ۲٫۶ درصدی رشد اقتصادی، دو دستاورد مهم قراردادهای جدید نفتی

متن آگهی:

خبر ۲۳ خرداد ۹۶- ایجاد ۶۰۰ هزار شغل و افزایش ۲٫۶ درصدی رشد اقتصادی، دو دستاورد مهم قراردادهای جدید نفتی

به گفته رئیس هیات داوری انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با اجرایی شدن قراردادهای جدید نفتی برای ۱۰۰ هزار نفر اشتغال زایی تخصصی و مستقیم و بطور غیر مستقیم نیز برای ۵۰۰ هزار نفر اشتغال ایجاد می شود.

رضا پدیدار رئیس هیات داوری انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با بیان اینکه قراردادهای جدید نفتی منجر به افزایش گردش سرمایه در کشور می شود، اظهار داشت: قراردادهای جدید نفتی با جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی و ارزش افزوده اقتصادی که در تولید کالا و خدمات بوجود می آورند، می توانند به ارزش افزوده اقتصادی تولید ناخالص ملی کشور منتهی شوند بنا بر این گردش مالی این قراردادها برای ۵۳ طرح توسعه نفتی  ۱۰۸ میلیارد دلار خواهد بود.

وی افزود: وزارت نفت انتظار دارد برای سال ۹۶ که مراحل مقدماتی انجام مناقصه را برای شرکت های داخلی و خارجی به مرحله اجرا می گذارد، بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار سرمایه جذب و یا پروژه در این حد اجرا کند که ضریب استفاده از تجهیزات در این پروژه ها حدود ۶۰ درصد است اگر همین عدد ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار هم سرمایه گذاری شود حدود ۱۲ میلیارد از آن مربوط به تجهیزات صنعت نفت است که توان ساخت ۷۰ درصد این تجهیزات در داخل کشور وجود دارد یعنی گردش مالی ۸ میلیارد دلاری برای ساخت تجهیزات در بخش پروژه های بالادستی حاصل خواهد شد.

پدیدار با بیان اینکه اجرای قراردادهای جدید نفتی بازتاب اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بالایی داشته و نشان دهنده اقتدار کشور در استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل ها است، خاطرنشان کرد: این قراردادها قدرت خوبی را از نظر اقتصادی برای کشور ایجاد می کند و امیدواریم که این مسیر وزارت نفت هر چه سریع تر به مرحله نهایی نزدیک شود. چرا که تعلل و تاخیر در آنها یاس و ناامیدی را در فعالان اقتصادی و سازندگان بوجود می آورد.

وی با اشاره به تاثیر این قراردادها در رشد اقتصادی و اشتغال آفرینی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارشی که مقامات مسئول در کشور ارائه داده اند با راه اندازی این پروژه ها ۲٫۶ درصد ضریب رشد اقتصادی افزایش پیدا می کند که این رقم رشد با هیچ پروژه اقتصادی قابل تحقق نیست.

به گفته رئیس هیات داوری انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با اجرایی شدن قراردادهای جدید نفتی برای ۱۰۰ هزار نفر اشتغال زایی تخصصی و مستقیم و بطور غیر مستقیم نیز برای  ۵۰۰ هزار نفر اشتغال ایجاد می شود.

منبع: خبرگزاری ایلنا
کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.