خانه » اطلاعیه های مهم » الزام شرکت در دوره توانمندسازی جهت ادامه همکاری با نهضت سوادآموزی

الزام شرکت در دوره توانمندسازی جهت ادامه همکاری با نهضت سوادآموزی

متن آگهی:

خبر ۱۱ خرداد ۹۶: الزام شرکت در دوره توانمندسازی جهت ادامه همکاری با نهضت سوادآموزی

داشتن گواهی صلاحیت حرفه ای، پیش شرط همکاری با نهضت سوادآموزی شد
تهران- ایرنا- رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: آموزش دهندگان صرفا با شرکت در دوره توانمندسازی که اکنون با همکاری جهاد دانشگاهی در حال برگزاریست، امکان ادامه همکاری با سازمان نهضت سواد آموزی را دارند.

علی باقرزاده روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه آموزش ایرنا اظهار داشت: هر آموزش دهنده ای که به هر دلیل در این دوره آموزشی شرکت نکرده و یا حد نصاب لازم را در آزمون پایانی کسب نکند، سازمان نهضت سواد آموزی از دادن کلاس و ادامه فعالیت سواد آموزی به او معذور خواهد بود.
وی افزود: هیچ ارتباطی بین شرکت در این دوره آموزشی و قبول شدن در آزمون آن و مساله استخدام آموزش دهندگان وجود ندارد زیرا سازمان نهضت سوادآموزی بر اساس برنامه سنواتی بنا دارد از سال ۹۶ صرفا با آموزش دهندگانی همکاری کند که دارای گواهی صلاحیت حرفه ای باشند و داشتن این گواهی یکی از پیش شرط های همکاری با سازمان است.
معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در طول سال های ۸۷ تا پایان ۹۵ حدود ۱۳۰ هزار نفر با سازمان نهضت سواد آموزی همکاری داشته اند اما آموزش دهندگان فعال سالانه حدود ۶۰ هزار نفر هستند و نیروی رسمی بین آموزش دهنده ها وجود ندارد البته حدود ۱۱ هزار نفر از معلمان رسمی و پیمانی آموزش و پرورش در وقت آزاد خود با نهضت سواد آموزی همکاری می کنند.
وی با تاکید بر اینکه ثبت نام در دوره آموزش و توانمندسازی از ۲۲ بهمن ۹۵ آغاز شده بود و تا اواخر فروردین ماه امسال ادامه داشت، یادآور شد: اگر آموزش دهنده ای هنوز نتوانسته برای شرکت در این دوره آموزشی ثبت نام کند، امکان ثبت نام البته به صورت محدود برای او فراهم است.
به گفته باقرزاده در این دوره ۱۲۶ ساعت آموزش پیش بینی شده که ۴۴ ساعت آن جنبه عمومی و ۸۲ ساعت جنبه تخصصی دارد و موضوعات آن مرتبط با روش ها و فنون تدریس دوره های مختلف سوادآموزی است.
وی بیان داشت: سازمان نهضت سوادآموزی با همکاری جهاد دانشگاهی مجموعه کلیپ ها و فیلم های کوتاهی را ضبط کرده که به تدریج این فیلم ها روی پرتال جهاد دانشگاهی بارگذاری می شود.
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی تعداد آموزش دهندگان شرکت کننده در این دوره آموزش را ۵۸ هزار نفر ذکر کرد و ادامه داد: برای هر آموزش دهنده یک پروفایل اختصاصی پیش بینی شده و تمامی فیلم ها در آن قابل مشاهده و دانلود کردن است.
باقرزاده تصریح کرد: همچنین پاورپوینت هایی از این درس ها و کتاب های راهنمای تحصیل و منابعی که برای ارتقای دانش و صلاحیت آموزش دهندگان لازم است نیز در قالب نسخه پی دی اف در پرتال جهاد دانشگاهی بارگذاری شده است.
وی با اشاره به اینکه آزمون پایانی توسط مدرسان این درس ها و از میان فیلم ها و نکاتی که مدرسان در قالب فیلم ها و پاورپوینت در اختیار آموزش دهندگان گذاشته اند، طراحی خواهد شد، گفت: تاکنون از مجموع حدود ۴۰۰ فیلمی که پیش بینی و ضبط شده بیش از یکصد فیلم کوتاه بارگذاری شده و این امکان فراهم است که آموزش دهندگان از پروفایل خود فیلم ها و مطالب را بارگذاری یا ضبط کرده و یا اینکه نسخه لوح فشرده این فیلم ها را دریافت و مطالعه کنند.
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی یادآور شد: آزمون پایانی که شرط احراز ۶۰ درصد نمره قبولی در آن پیش بینی شده بعد از آنکه ارائه فیلم ها به پایان رسید و فرصتی نیز برای مطالعه در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت به صورت حضوری اما برخط در مراکز آزمون جهاد دانشگاهی در استان ها و شهرستان ها برگزار خواهد شد.
باقرزاده اضافه کرد: آموزش دهندگان می توانند زمان و محل آزمون را در پرتال جهاد دانشگاهی انتخاب کرده و با در دست داشتن مدارک خود به مرکز موردنظر مراجعه کرده و به سوالاتی که به صورت تصادفی در اختیار آنها گذاشته شده است، پاسخ دهند.
وی خاطرنشان کرد: آموزش دهندگان در صورت کسب نمره حد نصاب لازم، گواهینامه صلاحیت حرفه ای از طرف جهاد دانشگاهی دریافت می کنند و این افراد بر اساس همین گواهی می توانند در ادامه سال ۹۶ با سازمان نهضت سواد آموزی همکاری کنند.
باقرزاده ادامه داد: البته تدابیری اندیشیده شده که اگر فردی نتوانست در مرحله اول آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارد در مرحله دوم و سوم در آزمون شرکت کرده و نمره قبولی بگیرد.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، هدف اصلی از اجرای این طرح را کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و به ویژه سوادآموزی صلاحیت های حرفه ای آموزش دهندگان و میزان تسلط آنها به دانش تخصصی برشمرد.
باقرزاده افزود: سال های گذشته به این موضوع توجه شده اما دوره های آموزشی برای آموزش دهندگان چندان با استانداردهای یکسانی در کشور برگزار نمی شد و تفاوت چشمگیری در کیفیت برگزاری دوره ها وجود نداشت.
وی ادامه داد: اکنون با فراهم شدن امکانات برای آموزش غیرحضوری و مجازی بر آن شدیم تا با همکاری جهاد دانشگاهی که به لحاظ برگزاری این دوره ها از صلاحیت لازم برخوردار است و همچنین به دلیل دسترسی به استادان متخصص و متعهد، این امکان فراهم شود تا تمامی آموزش دهندگانی که تمایل دارند با سازمان نهضت سوادآموزی ادامه همکاری بدهند در پرتال ویژه ای که برای طرح آموزش، توانمندسازی و توانایی آموزش دهندگان پیش بینی شده، ثبت نام کنند.
نهضت سوادآموزی، یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و به فرمان امام خمینی ‌(ره) در دی‌ماه ۱۳۵۸ تاسیس شد.
در اولین اساسنامه نهضت سوادآموزی، هدف از تشکیل این نهاد از بین بردن بی سوادی در کشور اعلام شد به گونه ای که حداکثر تا سه سال دیگر بتوان میزان باسوادی را از مرز ۹۰ درصد بالاتر برد و براساس این طرح لازم بود هر سال حداقل سه میلیون نفر از افراد بی‌سواد کشور باسواد شوند.
در سال ۱۳۹۰ ساختار آموزشی جدید سوادآموزی پس از تصویب در شورای عالی آموزش و پرورش به عنوان مرحله اول آموزش بزرگسالان کشور اجرایی شد و متناسب با این ساختار، سازمان نهضت سوادآموزی موظف شد مخاطبان خود را در دو دوره سوادآموزی (معادل سوم ابتدایی) و انتقال (معادل ششم ابتدایی) آموزش دهد.
این سازمان همچنین جهت کمک به آموزش‌ و پرورش در راستای مسدود کردن مبادی ورودی بی‌سوادی از سال ۱۳۶۵ با آموزش کودکان لازم التعلیم بازمانده از تحصیل تا سال ۱۳۷۸ بیش از ۱.۵ میلیون کودک در سن ۱۰-۶ ساله در مناطق محروم و روستایی کشور را تحت پوشش فعالیت های خود قرار داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا
کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.