خانه » اطلاعیه های مهم » آیا آزمون استخدامی سال ۹۷ آموزش و پرورش مرحله تکمیل ظرفیت خواهد داشت؟

آیا آزمون استخدامی سال ۹۷ آموزش و پرورش مرحله تکمیل ظرفیت خواهد داشت؟

متن آگهی:

خبر ۷ مهر ۹۷: آیا آزمون استخدامی سال ۹۷ آموزش و پرورش مرحله تکمیل ظرفیت خواهد داشت؟

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش ایرنا، حسین خنیفر روز شنبه در مراسم رسمی استقبال از نودانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان همزمان در ۹۸ پردیس و مرکز سراسر کشور افزود: در سال ۱۳۹۷ در سطح کارشناسی پیوسته ۱۸ هزار و ۷۰۵ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۹۸۲ نفر در دوره ابتدایی هستند.
وی تعداد کل دانشجو معلمان را ۲۶ هزار و ۱۵۷ نفر عنوان کرد و گفت: تعداد مهارت آموزان این دانشگاه ۴ هزار و ۸۹۸ نفر بود که امسال به ۱۰ هزار و ۷۶۱ نفر رسیده است.
رئیس دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: از ۲۵ هزار نفر ظرفیتی که امسال ردیف جذب آنها اخذ شد، ۴ هزار و ۲۰۰ ظرفیت خالی وجود دارد که در صورت موافقت سازمان سنجش آموزش کشور می توانیم از قبولی های کنکور جذب نماییم و اکنون منتظر تصمیم نهایی سازمان سنجش هستیم.
خنیفر با بیان اینکه اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان در حال حاضر۸۰۰ نفر است، افزود: از ۳ هزار نفر از استادان برتر دانشگاه های مختلف به صورت غیرموظف و حق التدریس استفاده می کنیم.
رئیس دانشگاه فرهنگیان همچنین اضافه کرد: بر اساس پیش بینی ها تا سال ۱۴۰۴ باید اعضای هیات علمی این دانشگاه به دو هزار و ۸۰ نفر برسد.
وی در ادامه با بیان اینکه در طول سالیان گذشته تربیت معلم با غفلت جدی همراه بوده است، افزود: در واقع آخرین فرصت برای تجربه بالندگی در کشور بعد از ۴۰ سال همانا توسعه کمی و کیفی نظام آموزش عمومی است.
خنیفر بیان داشت: با نگاهی به وضعیت کشورهای مختلف در می یابیم که موفقیت آنها نفت و گاز و ثروت زیاد نبوده بلکه آنچه باعث خیزش این کشورها در حوزه های مختلف شده، از منظر توجه به تعلیم و تربیت بوده است.
وی اضافه کرد: گاه یک معلم خوب یک شهر را به تلاطم در می آورد و مهم نیست که چه درسی می دهند اما می توانند به گونه ای عمل کنند که ذهن، بینش و کوشش افراد را متلاطم کرده و یک مملکت را به حرکت درآورند.
به گفته رئیس دانشگاه فرهنگیان، هم اکنون در کشورمان نظام آموزش عمومی بومی شده مخصوص به خود نداریم هر چند از سناریوی کشورهای مختلف استفاده کرده ایم اما هنوز موفق نبوده ایم.
خنیفر تاکید کرد: کار اصلی یک معلم باید تربیت انسان باشد و دانشگاه فرهنگیان باید به دانشگاهی پاسخگو تبدیل شود و در این میان در اساسنامه این دانشگاه نیز وظایف ذاتی به درستی مشخص شده است.
وی اظهار داشت: یکی از راه‌های پذیرش دانشجو معلم از طریق ماده ۲۸ فراهم است اما شرط این است که این افراد یک سال در دوره های آموزشی دانشگاه فرهنگیان شرکت کنند تا بتوانند نقش معلمی را به درستی ایفا کنند.
خنیفر با تاکید بر اینکه هدف ما این است که به دانشگاه اول کشور تبدیل شویم، افزود: حمایت هایی از سوی مسئولان مختلف صورت گرفته تا ظرفیت پذیرش دانشجو معلم امسال به ۲۵ هزار نفر برسد و ۱۷ هزار نفر هم از طریق ماده ۲۸ جذب شده اند.

کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.