خانه » اطلاعیه های مهم » آموزش ۷۰۰ هزار کارآموز فنی و حرفه‌ای طی نیمه اول سال‌جاری

آموزش ۷۰۰ هزار کارآموز فنی و حرفه‌ای طی نیمه اول سال‌جاری

متن آگهی:

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: در شش ماه نخست سال جاری ۷۰۰ هزار نیروی انسانی (کارآموز) دوره های آموزشی سازمان فنی و حرفه ای را گذرانده اند.
به گزارش خبرنگار مهر، محمدامین سازگارنژاد پیش ازظهر سه شنبه در بازدید از هفدهمین مسابقات ملی مهارت که از دوم تا پنجم آبان‌ماه به میزبانی استان البرز و در مرکز تربیت بدنی و پژوهش های فنی و حرفه ای شهرستان کرج برگزار می شود، اظهار کرد: همه جوامع برای دستیابی به توسعه، رشد و بهره وری نیازمند انتقال مهارت به نیروی انسانی هستند.
وی بروزرسانی مهارت نیروی جویای کار و شاغلان در بازار را مهم ارزیابی کرد و یکی از اولویت های سازمان فنی و حرفه ای را تامین نیازهای بازار کار اعلام کرد.
سازگارنژاد با اشاره به اینکه تلاش می کنیم از بخش های اقتصادی سفارش کار بگیریم، گفت: تلاش می کنیم بهترین خدمات در زمینه های تولید، صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی را ارائه کنیم.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با تاکید بر اینکه جامعه کارگری تنها به مهارت آموزی نیاز ندارد بلکه کل جامعه نیازمند این مهم است، گفت: جامعه باید با مقوله مهارت آشنا باشد.
وی به شکاف میان دانشگاه و بازار کار اشاره کرد و گفت: بسیاری از دانشجویان مهارت انجام کار را ندارند به همین منظور سازمان فنی و حرفه ای کشور پلی است که دنیای دانش و کار را بهم نزدیک می کند.
سازگارنژاد گفت: جامعه، خانواده، صاحبان مشاغل و بخش های اقتصادی کشور باید به مهارت آموزی توجه داشته باشند زیرا سرمایه گذاری در این زمینه مسیر توسعه و بهره وری را هموار تر می کند.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به آموزش یک میلیون ۳۰۰ هزار نفر در سال گذشته، گفت: در شش ماه نخست سال جاری نیز ۷۰۰ هزار نیروی انسانی (کارآموز) دوره های آموزشی سازمان فنی و حرفه ای را گذرانده اند.
وی در ادامه با ابراز تاسف از اینکه با کمبود اعتبارات دولتی مواجه هستیم، گفت: دولت برای تحقق فرصت های اقتصادی از طریق گفتگو و هم افزایی بسترها را آماده می کند.
سازگارنژاد در بخش دیگری از سخنان خود به تحقق سیاست های اقصاد مقاومتی و اشغال که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ابلاغ شده است، تاکید کرد و گفت: باید برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و درون زا و عدالت بنیان کردن اقتصاد کشور به تبادل تجریبات بین المللی در این حوزه بپردازیم.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در ادامه اضافه کرد: صندوق کارآفرینی امید به همه مدال آوران مسابقات ملی مهارت وام اعطا می کند و کارآفرینانی که بتوانند شرکت های تعاونی تشکیل دهند از این خدمات بهره مند می شوند.
وی به استقبال جوانان از مسابقات ملی مهارت اشاره کرد و گفت: استقبال جوانان در سال جاری نسبت به سال گذشته با ۶ درصد رشد مواجه است و این مهم نشان از اهمیت مهارت آموزی دارد.
سازگارنژاد با تاکید بر اینکه زندگی اجتماعی با مهارت عجین است، گفت: همه فارغ التحصیلان دوره های سازمان فنی و حرفه ای می توانند با ورود به بازار کار و کارآفرینی این مهم را توسعه دهند.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مسابقات ملی مهارت را فرصتی برای تشخیص نقاط قوت و ضعف حوزه مهارت دانست و گفت: وزارت کار و مجموعه های تابعه تلاش می کنند بحران بیکاری در کشور حل شود.

کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.